A.V. Rodionov, V.A. Artemenko

Economic and competitive advantages of the use of business reputation

 

Abstract

 

Economic advantages of business reputation and competitive advantages of an enterprise are considered. Possible demand changes on the enterprises’ products through introduction of business reputation coefficient are defined.

 

Keywords

 

переваги, підприємство, репутація, зміни.

 

References

 

Барух Л. Нематериальные активы. Управление, измерение, отчетность / Лев Барух. – М.: Квинто-Консалтинг, 2003. – 240 с.

Даулинг Г. Репутация фирмы. Создание, управление и оценка эффективности / Г. Даулинг. – М.: ИМИДЖ-Контакт, Инфра-М, 2003. – 368 с.

Кислов Д.В. Учет нематериальных активов / Д.В. Кислов. – М.: Главбух, 2002. – 128 с.

Рева В.Е. Управление репутацией / В.Е. Рева. – М.: Дашков и Ко, 2009. – 136 с.

Рейли Р. Оценка нематериальных активов / Р. Рейли, Р. Швайс. – М.: Квинто-Консалтинг, 2005. – 762 с.

Рудченко Ю.С. Нематеріальні активи в роботі підприємств: правові основи, облік, оподаткування : навч. посібник / Ю.С. Рудченко ; за ред. Жука В.М. – К.: Юр-Агро-Веста, 2008. – 250 с.

Условия и механизмы управления нематериальными активами / [А.Ю. Шатраков, Е.В. Юрченко, Н.И. Комков и др.]. – М.: Квинто-Консалтинг, 2009. – 302 с.

Ханов Г. Репутация, создающая стоимость [Електронний ресурс] / Г. Ханов. – Режим доступу: http: //www.advertology.ru/article 23996.html.

 

Сitation

 

Rodionov A.V., Artemenko V.A. (2011) Economic and competitive advantages of the use of business reputation. Project management and development of production, 38, 71-76.

Collection history

Collection history

2019 69 70  71 72 
2018 65 66 67 68
2017 61 62 63 64
2016 57 58 59  60 
2015 53  54 55  56 
2014 49 50 51 52
2013 45 46 47 48
2012 41 42 43 44
2011 37 38 39 40
2010 33 34 35 36
2009 29 30 31 32
2008 25 26 27 28
2007 21 22 23 24
2006 17 18 19 20
2005 13 14 15 16
2004 9 10 11 12
2003   6 7 8
2002 4 5    
2001 3      
2000 1 2