S.U. Meleshenko, V.S. Pignastaya

The model of enterprise situational analysis

 

Abstract

 

Questions of marketing efforts estimation, required for the analysis of enterprise market position are considered. The description of phase’s space of system "market" is offered. Differential equations and their limit conditions that define system states at given points of time are presented.

              

Keywords

 

Маркетинг, Ситуационный Анализ, Цена, Лояльность, Функция Лагранжа.

 

References

 

  1. Соловьев Б.А. Управление маркетингом: 17-модульная программа для менеджеров «Управление развитием организации». Модуль 13. – М.: ИНФРА-М, 200. – 288 с.
  2. Швальбе Х. Практика маркетинга для малых и средних предприятий: Пер. с нем. – М.: Республика, 1995.
  3. Эванс Д., Берман Б. Маркетинг: Пер. с англ. – М.: Прогресс, 1990.
  4. Кузин Б. И., Юрьев В.Н., Шахдинаров Г.М. Методы и модели управления фирмой. – Спб: Питер, 2001. – 432 с.
  5. Ланцош К. Вариационные принципы механики. – М.: Из-во Мир, 1965. – 408 с.
  6. Карташев А.П., Рождественский Б.Л. Обыкновенные дифференциальные уравнения на основе вариационного исчисления. – М.: Наука, 1979. – 288 с.
  7. Гордецкий В.В. Методы решения задач по функциональному анализу. – К: Вища школа, 1990. – 479 с.

 

Сitation

 

Meleshenko S.U., Pignastaya V.S. (2004) The model of enterprise situational analysis. Project management and development of production, 11, 123-130.

Collection history

Collection history

2019 69 70  71 72 
2018 65 66 67 68
2017 61 62 63 64
2016 57 58 59  60 
2015 53  54 55  56 
2014 49 50 51 52
2013 45 46 47 48
2012 41 42 43 44
2011 37 38 39 40
2010 33 34 35 36
2009 29 30 31 32
2008 25 26 27 28
2007 21 22 23 24
2006 17 18 19 20
2005 13 14 15 16
2004 9 10 11 12
2003   6 7 8
2002 4 5    
2001 3      
2000 1 2