S.V. Tsutsura, O.V. Krivoruchko

Information technologies for the enterprise re-engineering (“as it is” and “as it might be” models)

 

Abstract

 

The comparing analysis of the information system re-engineering and application processes is made. Building the expedient models “as it is” and “as it might be” on pre-project phase is based. Two ways to transfer from one model to another are proposed.

 

Сitation

 

Tsutsura S.V., Krivoruchko O.V. (2007) Information technologies for the enterprise re-engineering (“as it is” and “as it might be” models). Project management and development of production, 22, 121-125.


References

 

Ойхман Е.Г., Попов Э.В. Реинжиниринг бизнеса: реинжиниринг организаций и информационные технологии. – М.: Финансы и статистика, 1997. – 336 с.

Волков К.В., Попов Е.В. Современный реинжиниринг //  Менеджмент в России и за рубежом. – № 4. – 2002.

Том Норберт. Управление изменениями // Проблемы теории и практики управления. – № 1. – 1998.

Лузин А., Ляпунов С. Новый подход к реструктурированию российских предприятий // Проблемы теории и практики управления. – № 2. – 2000.

Тарасов В. Богданова А. Технология и неоклассическая теория организации – предвестники эры реинжиниринга // Проблемы теории и практики управления. – № 4. – 1998.

Hammer M., Champy J. ReeNgiNeeRiNg the coRpoRatioN: a maNifesto foR busiNess RevolutioN. – N.Y.: HaRpeR BusiNess, 1993.

Калянов Г.Н. Консалтинг при автоматизации предприятий: подходы, методы, средства. – М.: СИНТЕГ, 1997.

Зиндер Е. Реинжиниринг бизнес-процессов и автоматизация офиса // www.citfoRum.Ru.

Collection history

Collection history

2019 69 70  71 72 
2018 65 66 67 68
2017 61 62 63 64
2016 57 58 59  60 
2015 53  54 55  56 
2014 49 50 51 52
2013 45 46 47 48
2012 41 42 43 44
2011 37 38 39 40
2010 33 34 35 36
2009 29 30 31 32
2008 25 26 27 28
2007 21 22 23 24
2006 17 18 19 20
2005 13 14 15 16
2004 9 10 11 12
2003   6 7 8
2002 4 5    
2001 3      
2000 1 2